پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226770
چهارمحال و بختياري سرزمين داور خيز
تاریخ انتشار : 1395/08/02 15:35:27
نمایش : 1334
چهارمحال و بختياري اگر چه در ليگ برتر و ليگ دسته يک يا حتي دسته دوم فوتبال ايران تيمي ندارد، اما همه سال نام اين استان در ليگ برتر فوتبال ايران بر سر زبان هاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، از قضا هر ساله گزارشگران فوتبال در تلويزيون نيز در يکي دو بازي نام استان داوران چهارمحال و بختياري را به اشتباه کهکيلويه و بويراحمد عنوان مي کنند که اين مساله براي مخاطبان فوتبالدوست به يک اشتباه رايج، تکراري و غير اصلاحي تبديل شده است.

اما آنچه مهم است اين است که در يک دهه اخير در فوتبال ايران چهارمحال و بختياري حداقل دو داور وسط و دو داور کنار يا کمک داور در زمين بازي داشته است و اين با توجه به جمعيت استان براي ورزش اين خطه از ايران يک شاخص مطلوب است.

اگر چه داوران در چهارمحال و بختياري براساس توانايي هاي فردي خود به جايگاه مهمي در فوتبال ايران رسيده اند اما گاهي نه تنها حمايت نشده اند بلکه مورد بي مهري نيز قرار گرفته اند.

از چهارمحال و بختياري براي نخستين بار يدالله جهانبازي قضاوت دربي استقلال و پرسپوليس به عنوان دو تيم طرفدار ايران را برعهده داشت که از سوي کارشناسان نمره قبولي نيز گرفت.

از سوي ديگر موعود بنيادي فر به عنوان يکي از سه داور اليت آسيا در بازي هاي بين المللي و ليگ برتر از خود چهره اي موفق نشان داده است از اين رو مورد تجميد کارشناسان داوري قرار گرفته است.

در بين کمک داوران نيز حسن زارع و قهرمان نجفي نيز بارها در ليگ برتر فوتبال حضوري اثرگذار داشته اند و با کمترين خطا به ويژه در آفسايدگيري ،چهره اي موفق در اين بخش داوري را نيز به نمايش گذاشته اند.

رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال مي گويد: چهارمحال و بختياري يکي از استانهاي فوتبال خيز ايران است و بايد جوانان اين استان مورد توجه قرار گيرند.

حسن کامراني فر روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: از اين استان داورهاي مانند يدالله جهانبازي، موعود بنيادي فر و کمک داوراني چون سعيد زارع و قهرمان نجفي تاکنون در ليگ برتر و ليگ دسته يک قضاوت هاي قابل قبولي را ارائه کرده اند.

به گفته وي، طرح استعداديابي داوري براي تشکيل تيم داوري جوان در استانها در حال برگزاري است و چهارمحال و بختياري مي تواند نقش مهمي در تربيت داوران جديد داشته باشد.

رئيس هيات فوتبال چهارمحال و بختياري نيز مي گويد: اين استان حدود 300 داور فوتبال دارد که در نوع خود در بين استانهاي کشور بي نظير است که يکصد نفر از اين داوران فعال هستند.

کيومرث حيدري در گفت وگو با ايرنا افزود: از اين 100نفر نيز 30نفر در ليگ هاي استاني و يا ليگ هاي کشوري قضاوت مي کنند و چند داور نيز در ليگ برتر فوتبال ايران حضور پررنگي دارند.

وي گفت: طرح ارزيابي و استعداديابي داوران معرفي شده به ليگ هاي کشوري از سوي دپارتمان فرصت خوبي براي استانهايي مانند چهارمحال و بختياري است تا داوران جوان خود را به فوتبال ايران معرفي کند.

حيدري، درباره زبان آموزي براي داوران فوتبال که يکي از الزامات فيفا نيز گفت: داوران به صورت فردي در دوره هاي زبان خارجي شرکت مي کنند و هيات فوتبال نيز دوره هاي آموزشي مختلف را در دستورکار خود قرار داده است.

 در تازه ترين بازي ليگ برتر در هفته نهم موعود بنيادي فر به عنوان داور ديدار تيم هاي استقلال تهران و سايپا حضور داشت و نمره قبولي از کارشناسان داوري گرفت.

منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html